Příběh jediné fotky

Příběh jediné fotky
autor: Petr Lukeš publikováno: 09.04.2020
Záběr zapadajícího Měsíce nad Spišským hradem se zasněženými vrcholky Vysokých Tater jsem nosil v hlavě už nějaký ten rok. Začátkem letošního února došlo na dlouho plánovaný den „D“ a mně se poštěstilo tuto scenérii zachytit. Snímek se rychle šířil, byl sdílen na mnoha stránkách, jako např. Tatry s více než 150 tisíci sledujícími anebo třeba na ne...

Jak a proč začít prodávat na internetu?

Jak a proč začít prodávat na internetu?
autor: David Volný publikováno: 02.04.2020
Rád bych rozebral několik častých mýtů ohledně e-shopů a prodeje na internetu obecně. Ze zkušeností dobře víme, že ne každý musí rozumět technologiím, přesto může úspěšně podnikat a prodávat v kamenném obchodě. Proč tedy nerozšířit podnikání i na internet? Přečtěte si, co většinu podnikatelů a firem od prodeje na vlastním e-shopu neprávem odrazuje...

Recept na přípravu loga a vizuální identity

Recept na přípravu loga a vizuální identity
autor: Adéla Hrazdílková publikováno: 07.02.2020
Kvalitní produkt vždy lépe prodává kvalitní design, přičemž logo je považováno za základní stavební kámen identifikace jakéhokoliv produktu. Protože si myslím, že je dobré tento fakt nepodcenit, nakouknu v mém dnešním blogu do designerské kuchyně a prozradím několik pravidel a zajímavostí o vizuální identitě. Ačkoli se to na první pohled nezdá,...

Není barva na monitoru jako barva na papíře

Není barva na monitoru jako barva na papíře
autor: Jan Chrástek publikováno: 10.01.2020
Už jste někdy řešili, proč vaše grafické dílo vypadá jinak na počítači, než když si jej vezete z tiskárny? Proč jsou barvy na výsledné tiskovině tmavší, bledší a méně svítivé oproti návrhu na monitoru? Dnes bych vám rád řekl něco o rozdílu mezi barevnými prostory RGB a CMYK. V tom je totiž to tajemství. Pokud tvoříte grafiku na počíta...

Trendy Designbloku 2019? Návrat do přírody.

Trendy Designbloku 2019? Návrat do přírody.
autor: Milan Anděl publikováno: 17.10.2019
Rok co rok se z MamiArt vydáváme na přední českou přehlídku designu a kreativity, abychom načerpali inspiraci pro naši práci. Čím se inspirujeme v naší kreativní branži, abychom byli stále v kurzu? Odpovědi na tuto otázku si přečtete v mém „Mám blogu“ psaném ještě hezky za tepla cestou z Prahy zpátky do Beskyd. Pokud mám být upřímný, znovu jsem...

Barvy, mocné čarodějky

Barvy, mocné čarodějky
autor: Lenka Klusková publikováno: 25.03.2019
Zdánlivá maličkost, jako je barva, může rozhodovat o vašem osudu. Nátěr v prodejně o tom, jestli se vaši zákazníci vrátí, barva šátku o vaší životní lásce, webdesign o úspěchu nebo krachu vašeho eshopu. S určitou nadsázkou může mít volba barvy jedno riziko. Po roce již nebude trendy. Vaši klienti nebo potenciální láska se totiž mohou řídit anketou...

Několik odstínů společenské odpovědnosti

Několik odstínů společenské odpovědnosti
autor: Milan Anděl publikováno: 24.01.2019
S pojmem CSR neboli společenskou odpovědností se v poslední době setkávám v mnoha podobách. Vedle firem, které sponzoringem a nadační činností podporují smysluplné projekty, jsem narazil na případ „ekopřátelské“ firmy, který mě dostal. Co dělají některé korporace proto, aby vypadaly odpovědně? A co je podle mého názoru skutečná společenská odpověd...

Tajemství působivé fotografie

Tajemství působivé fotografie
autor: Petr Lukeš publikováno: 31.08.2018
Přemýšleli jste už někdy o tom, co stojí za úspěchem některých fotografů, ať už se jedná o ryzí profesionály s technikou za stovky tisíc korun anebo jen obyčejné amatéry s malým kapesním kompaktem nebo chytrým telefonem za zlomek ceny? Proč jsou některé fotografie hojně sdíleny na sociálních sítích, objevují se na různých webech či v médiích, zatí...

Svět podle AI – umělé inteligence

Svět podle AI – umělé inteligence
autor: Ivana Štefánková publikováno: 22.03.2018
Chatboty nejsou pro mnoho z nás žádnou novinkou. Jejich využití se navíc začíná čím dál více rozšiřovat. Díky tomu jsme doslova přímo přítomni revoluci umělé inteligence. Přestože v posledních deseti letech došlo k výraznému technologickému pokroku, stále přetrvává velký rozpor v přístupu k umělé inteligenci mezi veřejností, firmami a te...

Využití negativního prostoru v grafice a horror vacui

Využití negativního prostoru v grafice a horror vacui
autor: Jan Chrástek publikováno: 12.01.2018
Co je negativní prostor, proč je důležité znát jeho využití v grafických oborech a jak se vyhnout strachu z prázdného místa? Dnes bych vám chtěl říct něco o negativním prostoru a proč by ho grafik neměl brát vůbec negativně, spíš právě naopak. Je to prvek, který se využívá napříč mnoha obory od grafiky, fotografie, sochařstv...

Autoři blogu:

Milan Anděl

Milan je firemní vizionář a stratég. Jeho úkolem je důkladně ověřovat, že jeho kreativní nápady budou v praxi fungovat. Jako věčný akademik neustále sleduje nové trendy a vnáší je nejen do týmu MamiArt, ale také do prací realizovaných pro klienty.

Martin Boháč

Martin dává nápadům barvu a tvar. Jako správný tatínek dvou dětí přináší do našeho týmu denně klidnou karmu. Po nocích na monitoru sleduje, jak dělají grafiku a design ti nejlepší na světě. V MamiArt pak dokáže dokonalý grafický vizuál vytvořit.

David Volný

David se na svět rád dívá okem objektivu, přitom uvažuje v kódech. A to má své výhody. Jeho vytříbený pohled na svět v poměru 3:2 spojený s perfektními znalostmi programování dokonale doplňuje tým MamiArt.

Jan Chrástek

Honza se inspiruje a nabíjí v přírodě, nejraději se svou rodinou. Své vytříbené technické znalosti v kombinaci s vybroušeným kreativním talentem přenáší do grafiky a kreativního webdesignu. Logiku a cit pro systém pak společně s Milanem trénují při šachových partiích.

Petr Lukeš

Petr pochází přímo ze srdce Beskyd. Pokud půjdete někdy potemnělými horami a v borůvčí cosi zašustí, nebude to ani medvěd, ani vlk. To Petr čeká na nejlepší záběr s fotoaparátem a objektivem. Jeho vášeň pro fotografování, ale také vytrvalost při práci a hledání nejlepší kompozice jsou tím, co z něj dělá naše rodinné zlato.

Barbora Mikolášová

Bára je benjamínek našeho týmu, který přináší do MamiArt mladý a svěží pohled na marketing. Její neotřelý cit pro komunikaci se projevuje nejen v perfektním copywritingu, ale také při kreativním zpracování obsahu sociálních médií. A hlavně nás všechny vrací do studentských let.

Simona Andělová

Sima má jednoznačné životní krédo: „slovo nelze, neexistuje.“ A tak nikdy neváhá a pro naše klienty je schopna vypátrat výrobce čehokoliv od Kanady (paraplíčka do drinků) až po Nový Zéland (silikonové hrnky). Díky jejímu pozitivnímu přístupu pak dokážeme všichni překonávat jakékoliv hranice.