Wow! Letošní #trendy v grafice a designu.

Wow! Letošní #trendy v grafice a designu.
autor: David Volný publikováno: 01.05.2016
Grafický design je jako móda. Trendy pro daný rok jsou velice ošemetná záležitost a sto lidí má sto chutí. Některé módní trendy v grafice ale v posledních měsících zakořenily dostatečně pevně na to, abych je mohl prohlásit za nadčasové a věnoval se jim blíže. Které to jsou? Flat design & material design Proč je flat design trendy? Jedná ...

Příběh: Jak udělat z odpadů trend a z odpadové značky brand?

Příběh: Jak udělat z odpadů trend a z odpadové značky brand?
autor: Milan Anděl publikováno: 21.03.2016
Projekt Čistý festival je pro mě jako vlastní dítě. Před osmi lety jsem jej počal a staral se o něj více, než o všechny ostatní komunikační kampaně. Tento týden slaví tenhle kluk osmé narozeniny. Pro mě je to příležitost k tomu, abych představil jeho životní příběh. Léta 1 - 4: Společně děláme festivaly čistější. Inspirovat se od ostatních n...

Dobré vztahy s grafikem začínají u autorského zákona

Dobré vztahy s grafikem začínají u autorského zákona
autor: Martin Boháč publikováno: 17.03.2016
Základní rovnice dobrých vztahů mezi grafikem a klientem spočívá v kvalitě na jedné straně a spokojenosti na straně druhé. Do rovnice občas vstoupí proměnná, která může dobré vztahy narušit. Nejčastěji to jsou práva k vytvořené grafice. Přitom není nic snazšího, než si licenci předem dohodnout. Jak a jaké jsou k tomu nástroje? To je tématem mého d...

Je to fajn. Je to fajn fajnOVA Ostrava.

Je to fajn. Je to fajn fajnOVA Ostrava.
autor: Marek Vlček publikováno: 07.03.2016
Co přesně je nový strategický plán města Ostravy a jak ho vnímají obyvatelé? Bude fungovat slovní spojení fajnOVA a propojení se značkou Ostravy? Jaká je vůbec historie slova fajne v našem kraji? A proč je ostravAk věčně nabroušený? Tak nějak se mi to všechno propletlo a začal jsem vzpomínat na Ostravu v době, kdy jsem tam studoval a pracoval. ...

Jak oživit komunikaci a branding? Instagramovou mobilní fotografií!

Jak oživit komunikaci a branding? Instagramovou mobilní fotografií!
autor: David Volný publikováno: 01.03.2016
Spousta manažerů považuje fotografii za pouhý doplněk internetových stránek, článku nebo publikované novinky a nevidí v ní žádnou přidanou hodnotu. Nicméně s trendem zrychlování a zjednodušování komunikace se stále častěji sází na vizuální informaci. Kvalitní fotografie na Instagramu pak může branding zajímavě oživit. Proč používat Instagram? ...

Place-branding inspirace z Kanady. Aneb Regina není žádná díra.

Place-branding inspirace z Kanady. Aneb Regina není žádná díra.
autor: Milan Anděl publikováno: 19.02.2016
V minulém blogu jsem nepřímo sepsul nejednu obec a nejedno město. Kdekdo se v mém článku našel. Jak se říká, potrefená husa se vždy ozve. „No jo, Anděli, minule jsi všechno pěkně hejtoval, ale co jsi ty vlastně v životě dokázal?“ „Já? Skoro nic, zato jsem ve škole uměl opisovat." Jsou dny, kdy vážně nevím kudy kam. Tak zadám kouzelné slovíčko. ...

Responzivní web je bránou ke 42 procentům českých uživatelů internetu.

Responzivní web je bránou ke 42 procentům českých uživatelů internetu.
autor: David Volný publikováno: 12.02.2016
Máte relativně nové webové stránky, a přesto se vaší firmě nebo projektu nedaří tak jak by jste očekávali? Provozujete oddělenou mobilní verzi stránek, web optimalizovaný pro určité rozlišení a říkáte si, že to musí být dostatečné? Omyl, s rostoucí oblibou smartphonů a tabletů je nutné mít takzvaný responzivní web. Bez něj potenciálně přícházíte o...

Je cena grafiky stejná jako cena grafika?

Je cena grafiky stejná jako cena grafika?
autor: Martin Boháč publikováno: 05.02.2016
Snem každého podnikatele v oboru reklamy a grafiky je dlouhodobě spokojený klient. Cesta ke spokojenosti začíná u profesionálně odvedené služby a končí u adekvátní ceny. Grafik se může vnímat jako umělec, který vytváří hodnotné dílo, zatímco klient může na grafiku pohlížet jako na spotřební zboží. Stanovení cenové rovnováhy mezi grafikem a kliente...

Jak se ukázat turistům a neudělat si odstudu?

Jak se ukázat turistům a neudělat si odstudu?
autor: Milan Anděl publikováno: 01.02.2016
Jako nadšený světoběžník navštívím tu a tam různá turistická informační centra. Nebál bych se říct, že vlastním velkou sbírku různorodých tištěných materiálů propagující jednotlivé destinace cestovního ruchu téměř ze všech světadílů. Mnohdy jsou to nádherné tiskoviny, kterými se rád inspiruji při práci. Bohužel také vlastním několik kousků předevš...

Autoři blogu:

Milan Anděl

Milan je firemní vizionář a stratég. Jeho úkolem je důkladně ověřovat, že jeho kreativní nápady budou v praxi fungovat. Jako věčný akademik neustále sleduje nové trendy a vnáší je nejen do týmu MamiArt, ale také do prací realizovaných pro klienty.

David Volný

David se na svět rád dívá okem objektivu, přitom uvažuje v kódech. A to má své výhody. Jeho vytříbený pohled na svět v poměru 3:2 spojený s perfektními znalostmi programování dokonale doplňuje tým MamiArt.

Jan Chrástek

Honza se inspiruje a nabíjí v přírodě, nejraději se svou rodinou. Své vytříbené technické znalosti v kombinaci s vybroušeným kreativním talentem přenáší do grafiky a kreativního webdesignu. Logiku a cit pro systém pak společně s Milanem trénují při šachových partiích.

Petr Lukeš

Petr pochází přímo ze srdce Beskyd. Pokud půjdete někdy potemnělými horami a v borůvčí cosi zašustí, nebude to ani medvěd, ani vlk. To Petr čeká na nejlepší záběr s fotoaparátem a objektivem. Jeho vášeň pro fotografování, ale také vytrvalost při práci a hledání nejlepší kompozice jsou tím, co z něj dělá naše rodinné zlato.

Simona Andělová

Sima má jednoznačné životní krédo: „slovo nelze, neexistuje.“ A tak nikdy neváhá a pro naše klienty je schopna vypátrat výrobce čehokoliv od Kanady (paraplíčka do drinků) až po Nový Zéland (silikonové hrnky). Díky jejímu pozitivnímu přístupu pak dokážeme všichni překonávat jakékoliv hranice.