Rastr, či vektor? To je, oč tu běží!

Rastr, či vektor? To je, oč tu běží!
autor: Jan Chrástek publikováno: 30.08.2022
Setkali jste se s tím, že váš grafik chtěl podklady v křivkách? Nebojte, to není narážka na vaši postavu. Jestli vás zajímá, co jsou křivky (v grafickém slangu), jaký je rozdíl od běžných obrázků a jaké je jejich využití, pak čtěte dál. (Pokračování textu…)

Jak se dělá pivovar?

Jak se dělá pivovar?
autor: Milan Anděl publikováno: 22.06.2022
Zpracování vizuální identity pivovaru přišlo jako vánoční dárek. Majitel pivovaru Ogar nás týden před svátky oslovil, abychom vymysleli nového Ogara. Řekli byste: pivko, pohoda, to pijeme, brnkačka. První dojem byl stejný, ale ten zmizel do dvou minut. Začal totiž půlroční maratón, na jehož konci stojí komplexní promyšlená škálovatelná vizuální id...

Jak získat přesná online data s novou „cookies“ legislativou?

Jak získat přesná online data s novou „cookies“ legislativou?
autor: David Volný publikováno: 09.06.2022
Lednová novela zákona o elektronických komunikacích, která mimo jiné upravuje používání cookies na webu, leckomu způsobila bolesti hlavy. Proč? Protože analytiky ze dne na den začaly vykazovat zkreslená data v řádech desítek procent. Jak se s tím vypořádat a mít zpět přesnější statistiky? Přečtěte si v článku.

Influencer jako tvář komunikační kampaně

Influencer jako tvář komunikační kampaně
autor: Barbora Mikolášová publikováno: 25.03.2022
Zapojení známých osobností do komunikačních kampaní je v českém mediálním prostředí běžná praxe. Když se spojení celebrity se značkou povede, podpoříte povědomí o brandu a můžete se těšit z úspěchu. Přečtěte si v článku, jaké výsledky nám přineslo využití influencera v jedné z našich posledních kampaní.   

Třídění odpadu přináší více zábavy a možná přinese i cenu Effie!

Třídění odpadu přináší více zábavy a možná přinese i cenu Effie!
autor: Barbora Mikolášová publikováno: 15.11.2021
Do letošního ročníku soutěže Effie Awards o nejefektivnější reklamu a marketingovou komunikaci jsme přihlásili naši kampaň pro Čistý festival, se kterou jsme se dostali až do finále této prestižní soutěže. V čem spočívá její efektivita a čím zaujala porotu? Festival a čistý? S projektem Čistý festival třídíme odpad na českých hudeb...

Síla fotografování v ateliéru

Síla fotografování v ateliéru
autor: Petr Lukeš publikováno: 30.04.2021
Lámete si občas hlavu nad tím, jak jen to v těch reklamních brožurkách dělají, že jejich produkt vypadá lépe a na první pohled přitažlivěji, zatímco vám se při focení čehokoliv ani zdaleka nedaří přiblížit k podobnému výsledku? Nebo byste se jen rádi na památku zvěčnili do rodinného alba? V tom případě doporučuji přečíst následující článek a zarez...

Jak barevný rok nás čeká?

Jak barevný rok nás čeká?
autor: Adéla Hrazdílková publikováno: 01.02.2021
Americká firma Pantone od roku 2000 pravidelně vyhlašuje barvu roku, která se během dvanácti měsíců nápadně i méně nápadně prolíná komerční i uměleckou sférou. V roce 2020 byla barvou roku vyhlášena modrá, konkrétně odstín Classic Blue. Jak se tato volba promítla v trendech? A co lze čekat od letošních barev roku šedé a žluté? Modrá byla a je d...

Jak vytvořit web, aby vyhovoval vašim klientům?

Jak vytvořit web, aby vyhovoval vašim klientům?
autor: Milan Anděl publikováno: 11.12.2020
Odpověď na otázku z nadpisu dnešního blogu je jednoduchá. Web vytvářejte trpělivě, postupně krok za krokem a ideálně ve spolupráci s uživateli. Ti vám totiž ukážou „users experience“, tedy jak chtějí na vašem webu fungovat. Vy pak ve výsledku můžete klienty směřovat k cíli efektivněji a rychleji. A to pro vás bude znamenat jediné. Vyšší pravděpodo...

Eco-friendly reklamní předměty jako trend letošních Vánoc

Eco-friendly reklamní předměty jako trend letošních Vánoc
autor: Barbora Mikolášová publikováno: 10.11.2020
Chcete v čase Vánoc potěšit klienty nebo zaměstnance a obdarovat je hezkým dárkem? Uvažujete přitom, jak to udělat ekologicky zodpovědně a s ohledem na naši planetu? Připravili jsme pro vás výběr nejoblíbenějších reklamních předmětů, které jsou praktické, šetrné k přírodě a zároveň potěší opravdu každého. 1. Znovupoužitelná láhev na vodu Dod...

ROI aneb jak se vrátí investice do reklamy

ROI aneb jak se vrátí investice do reklamy
autor: Jan Chrástek publikováno: 21.07.2020
Lámete si hlavu nad tím, zda je pro vás ten či onen způsob marketingu vhodný a zda se vám vyplatí? Bude kampaň vydělávat a kdy tento nástroj využít? Pojďme se tentokrát podívat na to, jak zjistit, jestli se vám investice do reklamní kampaně vrátí. Co je ROI? ROI je anglická zkratka Return of Investments, kterou do češtiny překládáme jako náv...

Vzkaz v láhvi jako netradiční komunikační nástroj

Vzkaz v láhvi jako netradiční komunikační nástroj
autor: Petra Čaganová publikováno: 02.06.2020
Nejlepší nápady přicházejí jako blesk z čistého nebe. Stejné to bylo jeden večer u táborákového ohně. Večer pomalu končil, láhev vína od Petra Bízy byla prázdná. A v tom mi to hlavou problesklo. Předemnou je prázdná láhev, která může předávat poselství a nést příběh. Geniální komunikační nástroj pro naši značku víno-design.cz! Jednoduchý nápad ...

Příběh jediné fotky

Příběh jediné fotky
autor: Petr Lukeš publikováno: 09.04.2020
Záběr zapadajícího Měsíce nad Spišským hradem se zasněženými vrcholky Vysokých Tater jsem nosil v hlavě už nějaký ten rok. Začátkem letošního února došlo na dlouho plánovaný den „D“ a mně se poštěstilo tuto scenérii zachytit. Snímek se rychle šířil, byl sdílen na mnoha stránkách, jako např. Tatry s více než 150 tisíci sledujícími anebo třeba na ne...

Jak a proč začít prodávat na internetu?

Jak a proč začít prodávat na internetu?
autor: David Volný publikováno: 02.04.2020
Rád bych rozebral několik častých mýtů ohledně e-shopů a prodeje na internetu obecně. Ze zkušeností dobře víme, že ne každý musí rozumět technologiím, přesto může úspěšně podnikat a prodávat v kamenném obchodě. Proč tedy nerozšířit podnikání i na internet? Přečtěte si, co většinu podnikatelů a firem od prodeje na vlastním e-shopu neprávem odrazuje...

Recept na přípravu loga a vizuální identity

Recept na přípravu loga a vizuální identity
autor: Adéla Hrazdílková publikováno: 07.02.2020
Kvalitní produkt vždy lépe prodává kvalitní design, přičemž logo je považováno za základní stavební kámen identifikace jakéhokoliv produktu. Protože si myslím, že je dobré tento fakt nepodcenit, nakouknu v mém dnešním blogu do designerské kuchyně a prozradím několik pravidel a zajímavostí o vizuální identitě. Ačkoli se to na první pohled nezdá,...

Není barva na monitoru jako barva na papíře

Není barva na monitoru jako barva na papíře
autor: Jan Chrástek publikováno: 10.01.2020
Už jste někdy řešili, proč vaše grafické dílo vypadá jinak na počítači, než když si jej vezete z tiskárny? Proč jsou barvy na výsledné tiskovině tmavší, bledší a méně svítivé oproti návrhu na monitoru? Dnes bych vám rád řekl něco o rozdílu mezi barevnými prostory RGB a CMYK. V tom je totiž to tajemství. Pokud tvoříte grafiku na počíta...

Autoři blogu:

Milan Anděl

Milan je firemní vizionář a stratég. Jeho úkolem je důkladně ověřovat, že jeho kreativní nápady budou v praxi fungovat. Jako věčný akademik neustále sleduje nové trendy a vnáší je nejen do týmu MamiArt, ale také do prací realizovaných pro klienty.

David Volný

David se na svět rád dívá okem objektivu, přitom uvažuje v kódech. A to má své výhody. Jeho vytříbený pohled na svět v poměru 3:2 spojený s perfektními znalostmi programování dokonale doplňuje tým MamiArt.

Jan Chrástek

Honza se inspiruje a nabíjí v přírodě, nejraději se svou rodinou. Své vytříbené technické znalosti v kombinaci s vybroušeným kreativním talentem přenáší do grafiky a kreativního webdesignu. Logiku a cit pro systém pak společně s Milanem trénují při šachových partiích.

Petr Lukeš

Petr pochází přímo ze srdce Beskyd. Pokud půjdete někdy potemnělými horami a v borůvčí cosi zašustí, nebude to ani medvěd, ani vlk. To Petr čeká na nejlepší záběr s fotoaparátem a objektivem. Jeho vášeň pro fotografování, ale také vytrvalost při práci a hledání nejlepší kompozice jsou tím, co z něj dělá naše rodinné zlato.

Simona Andělová

Sima má jednoznačné životní krédo: „slovo nelze, neexistuje.“ A tak nikdy neváhá a pro naše klienty je schopna vypátrat výrobce čehokoliv od Kanady (paraplíčka do drinků) až po Nový Zéland (silikonové hrnky). Díky jejímu pozitivnímu přístupu pak dokážeme všichni překonávat jakékoliv hranice.