Všimli jste si někdy záplavy módních kritik a fotografií pózujících zpěvaček? Je opravdu vzhled tak důležitý? Slavné osobnosti investují závratné sumy do těch nejlepších modelů. Přidá jim to tak na výjimečnosti, jsou originální a vynikají. A stejně tak i produktu dělá tvář jeho obal.
Nejen trendy naší doby určují směr. Už moudří Voskovec a Werich to svým textem v roce 1934 vyjádřili:
„Je to pravda odvěká, šaty dělaj člověka,
kdo je nemá, ať od lidí pranic nečeká.
Dokavaď jsme nahatí, od hlavy až do paty,
nikdo neví kdo je chudý a kdo je bohatý.“
A stejný princip se nám překlenul i do roku 2017. Na našem trhu je nepřeberné množství produktů a nikdo nechce utrácet své peníze jen tak za ledacos. Právě to je důvod, proč jsou lidé stále více ochotni investovat do exkluzivních věcí, proč se marketingová oddělení ve firmách rozrůstají a touha po odlišnosti je větší a větší. Proto přichází řada na designéry, ze kterých se stávají stále více uznávaní odborníci.
Na množství otazníků, které se točí kolem otázky důležitosti designu, naleznete odpovědi v tomto článku.
Zpříjemněte si Můj blog poslechem celé Werichovy klasiky
https://www.youtube.com/embed/21qVl1EHMpA
První dojem je nejdůležitější
Ve chvíli, kdy se setkáme s něčím novým, je pro vytvoření dojmu nejdůležitějších prvních 5 vteřin. Tento moment jasně určí, zda nás produkt osloví nebo nad ním mávneme rukou a nebudeme tak už mít nikdy důvod se k němu vrátit. Prověřit si toto lze malým testem: Kterou láhev vína si vyberete?
Jaký je design, který upoutá?
Design by měl být čistý, elegantní a jednoduchý bez zbytečných kudrlinek. Měl by především kopírovat nejnovější trendy a být v pravém slova smyslu moderní. Dnešní doba je přesycená, všeho je nepřeberné množství a vždy máme na výběr. Být moderní tedy znamená nebýt pozadu.
V oblasti designu hovoříme o kombinaci barev, motivů, typů písma, tvarů a efektů, které jsou vždy propojeny s kreativitou a nápaditostí. V případě moderního designu se jedná o vzhled produktu, který následuje aktuální trendy a je svým nápadem vždy o krok napřed. Ať už se jedná o návrat retro stylu ve spojení s moderními prvky, který je v poslední době populární, nebo o čistý a nadčasový design, který upoutá svou nevšedností.
Dobrým příkladem je design vína
Kouzlo retro stylu je propojeno s netradičním tvarem etiket Killibinbin. Je moderní a přitom tradiční. Využitím retro písma, které tak chytře zahrnuje informace o vínu, a vždy jednoho barevného odstínu tak design zachovává příjemný sjednocený dojem.
V pravém slova smyslu designovou a nadčasovou záležitostí jsou tyto láhve. Geometrické tvary jsou propojeny s hrou počátečního písmene odrůdy vína a maximálně tří sladěných barev. Tato vína jsou ukázkou toho, že v jednoduchosti je krása. Navíc je barevné odlišení uživatelsky příjemné a klient vždy ví, po jaké láhvi sáhnout.
Proč je důležité dbát na design?
Byla jednou jedna firma, která na veletrh vyrazila s vylepšenou verzí svého stávajícího, doposud úspěšného produktu. Firmě se dařilo, svými technologiemi si získali zákazníky a její produkt byl velice žádaný. Proto věnovali čas vývoji vylepšené verze produktu a rozhodli se jej vystavit. Jenže kromě technologií se na produktu nezměnilo nic. Kolemjdoucí návštěvníky produkt tedy ničím novým na první pohled neoslovil. Stačilo mu přitom dát nový kabát a ruku v roce s technologiemi investovat i do designu.
Design je prostředkem, který na přesyceném trhu upozorní právě na váš produkt. Bude tak odlišný od ostatních, zapamatovatelný a přidá mu na hodnotě.
Proč se obrátit na designéra profesionála?
Stejně jako obraz nejlépe namaluje malíř, daně spočítá účetní, tak i designér je člověk, který je specialistou ve svém oboru. Je to zkrátka odborník napříč několika strukturami. Designér vám dodá nadhled a ideu, kterou umí automaticky propojit s technickými možnostmi. Orientuje se v nejnovějších trendech, ve špičkové grafice, škálu pantone zná zpaměti a svět vnímá v několika rozměrech.
Ale samozřejmě se vždy najde někdo, kdo to pro vás udělá levně.
Dobrý design splňuje mnoho funkcí. Pomáhá lépe komunikovat se zákazníky, odlišit od konkurence, vytvořit značku zapamatovatelnou a jedinečnou a pomáhá při prodeji a zviditelnění. A pokud jste si čtení zpříjemnili poslechem pana Wericha až doposud, tak už víte, že přece „podle kabátu se svět měří“.