Třídění odpadu přináší více zábavy a možná přinese i cenu Effie!

Třídění odpadu přináší více zábavy a možná přinese i cenu Effie!
autor: Barbora Mikolášová publikováno: 15.11.2021

Do letošního ročníku soutěže Effie Awards o nejefektivnější reklamu a marketingovou komunikaci jsme přihlásili naši kampaň pro Čistý festival, se kterou jsme se dostali až do finále této prestižní soutěže. V čem spočívá její efektivita a čím zaujala porotu?

Festival a čistý?

S projektem Čistý festival třídíme odpad na českých hudebních festivalech již 14 sezón.

Pro EKO-KOM jsme jej vymysleli již v roce 2008 a od té doby prošel dlouhou cestu až do současné podoby celorepublikové eko-awareness kampaně na podporu třídění odpadů. Současně má silně spjaté jméno s největšími hudebními festivaly napříč republikou. Z prvotní myšlenky motivovat účastníky ke třídění na hudebních akcích, jsme tak vyvinuli promyšlený koncept, která pro EKO-KOM představuje důležitý komunikační nástroj oslovení cílové skupiny 18-34 let.

Jak oslovit festivalové fanoušky v době covidové?

Rok 2020 zatnul tipec celé kultuře. Protože naše třídicí osvěta je spjatá s hudebními festivaly, z nichž většina byla nucena přesunout své termíny konání v důsledku vládních opatření, ocitli jsme se v situaci, jaká tu ještě nebyla. Jakým způsobem pokračovat v oslovování a motivování fanoušků k třídění na festivalech, i přes kompletní útlum kultury? Důležité bylo zůstat pozitivní a věřit, že se kultura nezastavila nadobro, a že se světem brzy ponesou ozvěny z koncertů na festivalech.

Na obsahu záleží

Novou strategii komunikace jsme nastavili v edukativně-zábavném duchu, tak abychom neopustili leitmotiv třídění odpadů. Součástí strategie byl kromě tvorby obsahu také nový svěží design stávající webové stránky z naší dílny, pravidelný blog a také newsletter s přehledem informací. Nová komunikační strategie měla za cíl promlouvat k vytyčené cílové skupině 18-34 let, proto se obsahem prolínala témata třídění, zábavy na festivalech a příležitosti pro mladé začínající kapely. I přes nejistou festivalovou sezónu jsme v březnu spustili kampaň pro přihlášení kapel do hudebních objevů REC.stage, která vyvolala obrovský zájem. V nejsilnější fázi kampaně jsme oslovovali přes 62 000 lidí denně a kompletní zásah vytyčené cílové skupiny překročil 47 %. Současně jsme oslovili každého sedmého Čecha v cílové skupině.

Shortlist 54 prací

Pevně daná, měřitelná čísla ukázala prokazatelnou úspěšnost kampaně. Porotci soutěže Effie nás zahrnuli na shortlist 54 prací a v kategorii sociální, kulturní a ekologický marketing jsme se dostali mezi 5 nejlepších! Držte nám palce při sledování galavečeru 24. 11. na FTV Prima. Děkujeme