Jak se dělá pivovar?

Jak se dělá pivovar?
autor: Milan Anděl publikováno: 22.06.2022

Zpracování vizuální identity pivovaru přišlo jako vánoční dárek. Majitel pivovaru Ogar nás týden před svátky oslovil, abychom vymysleli nového Ogara. Řekli byste: pivko, pohoda, to pijeme, brnkačka. První dojem byl stejný, ale ten zmizel do dvou minut. Začal totiž půlroční maratón, na jehož konci stojí komplexní promyšlená škálovatelná vizuální identita, která designem lahví jen začíná… Do poloviny června jsme kromě webu s e-shopem vytvořili přes padesát aplikací logotypu. A jedeme dále.

Pivní univerzita na úvod

Do týmu MamiArt jsme přizvali zkušeného Romana Skuplíka, který měl kromě desek kapely Mirai na svědomí taky jeden jiný pivovar. Náš sedmičlenný tým dostal na vánoční svátky sadu pivek od Ogara a úkol studovat. Co chcete na pivku studovat? Všechno. Pivní typy, pivní styly, historii a procesy výroby, samotný pivovar Ogar, regionální pivovary a jejich nabídku, oceňované české pivovary, postupy vzniku jejich identit, české řemeslné pivovary, zahraniční pivovary, belgické pivovary, americké pivovary, … No, abych to zkrátil, už do poloviny ledna jsme na tom dohromady strávili stovky hodin. A nastala fáze, kdy sedm hlav mělo dát hromadu svých poznatků dohromady.

pipy - Jak se dělá pivovar?

Insight se ukázal jako klíč k úspěchu

Možných cest, kam Ogara nasměrovat, bylo pořád několik. Proto se náš tým nejprve v Kunčicích pod Ondřejníkem setkal se skvělou partou profíků, kteří táhnou Pivovar Ogar. Sládci, kuchařky, obsluha restaurace a celý tým trpělivě několik hodin odpovídali na naše dotazy, vyplnili dotazník a v podstatě nám nastínili finální cestu. Řemeslný pivovar by se měl hlásit ke svému beskydskému regionu, tradicím, ale současně působit moderně. Tak, aby obstál na trhu českých řemeslných pivovarů. Ogar měl působit stejně, jako vnímají postup výroby piva mladí sládci z pivovaru. Poslední, co zbývalo, bylo do toho dostat charakter Ogara. To nejsložitější nakonec.

web - Jak se dělá pivovar?

Nad návrhy jsme vypili sud piva

Březnové páteční odpoledne měli naši tři grafici za úkol prezentovat své návrhy. Narazili jsme si k tomu sud piva a ten vypili. A ono nám to všechno přišlo super a vážně jsme netušili, co je lepší a co se použije. Ještě, že děláme marketing. Takže už jsme na začátku věděli, že přijde insight číslo dvě. Lidi si sami musí říct, jakého Ogara chtějí oni. Hned následující týden jsme upravené tři verze vizuální identity hodili do dotazníku. Ten jsme rozhodili mezi cílové skupiny do pivoték a naši pracovníci vedli rozhovory také před supermarkety, kde se pivo Ogar prodává. Hlas lidu byl jednoznačný. Polovině dotazovaných nejvíce učaroval Romanův Ogar. Takže vlastně takový chlápek z Beskyd, který se nebojí práce, rozumí pivku, sleduje nové trendy a bere věci s nadsázkou.

podoby - Jak se dělá pivovar?

Týdny mravenčí práce

Byl duben a my jsme věděli, že do léta musí být nový Ogar připravený. Tým tak začal makat na finálních obalech, merchandise, interiéru i exteriéru hospůdky a pivovaru, webu, e-shopu, navigačním systému, online i offline prezentaci, … Jak to dopadlo? V úterý 21. června začalo léto a my jsme to hlavní vypustili ven. Lidé si kupují Ogara s novou tváří, online má nový brand a jedeme dále. Den za dnem do konce června se podle nové identity budou měnit veškeré detaily. Označení píp, cedule na toaletách, stánky na akce, bannery u silnic. Prostě desítky, možná stovky detailů. Aktuálně se manuál vizuální identity blíží stovce stran.

Sice se říká, že tisíc lidí má tisíc chutí. Ale já věřím, že tenhle nový Ogar bude lidem chutnat.

Milan Anděl

Milan je firemní vizionář a stratég. Jeho úkolem je důkladně ověřovat, že jeho kreativní nápady budou v praxi fungovat. Jako věčný akademik neustále sleduje nové trendy a vnáší je nejen do týmu MamiArt, ale také do prací realizovaných pro klienty.