Influencer jako tvář komunikační kampaně

Influencer jako tvář komunikační kampaně
autor: Barbora Mikolášová publikováno: 25.03.2022

Zapojení známých osobností do komunikačních kampaní je v českém mediálním prostředí běžná praxe. Když se spojení celebrity se značkou povede, podpoříte povědomí o brandu a můžete se těšit z úspěchu. Přečtěte si v článku, jaké výsledky nám přineslo využití influencera v jedné z našich posledních kampaní.   

Principy influencer marketingu

Influencer marketing funguje na principu využívání známých a vlivných osob k propagování značky, produktů nebo služeb. Jako influencer může být v dnešní době považován každý, kdo má určitý vliv na své publikum a relevantní počet fanoušků na svých sociálních sítích. Může se jednat o hudebníky, herce, sportovce, novináře, politiky, ale i moderátory nebo třeba matky na mateřské. Nabídka je pestrá, možná proto můžete už při výběru osobnosti šlápnout vedle.

Celebrity jako sázka na jistotu? Ne vždy.

Podle výzkumné agentury Nielsen Admosphere, která každoročně provádí průzkum oblíbenosti celebrit v českých reklamních kampaních, vede mezi širokou veřejností herec Ivan Trojan. Do TOP 5 za rok 2021 se kromě něj dostali také Tomáš Jeřábek a Tomáš Měcháček z reklamy na AirBank, dále pak Václav Vašák a Václav Neckář. Naopak hokejová legenda Jaromír Jágr se propadl až na 61. místo ze 100 v žebříčku oblíbenosti. Zápal pro elektrokola ani mobilní telefony hokejové legendě široká veřejnost prostě nevěří. Nezáleží proto ani tak na slávě a počtu sledujících jako na zaměření obsahu a engagement publika influencerů.

Koho a pro koho?

Na začátku je vždy nejdůležitější odpovědět na otázky, koho chceme sdělením oslovit, tedy kdo je naše cílová skupina a ke komu vlastně prostřednictvím značky promlouváme. Prvním krokem před oslovením influencera by tak měla být formulace hodnot značky. Jakmile víme, jakých cílů chceme kampaní dosáhnout, zbývá „pouze“ najít vhodného vlivníka (jak by se dalo přeložit), který s vámi tyto hodnoty bude sdílet. 

Maxim Habanec a Třídíme na sněhu

S projektem EKO-KOM Třídíme na sněhu každoročně trávíme celou zimní sezónu již 6 let. Smyslem projektu je motivovat návštěvníky lyžařských areálů ke třídění odpadu. Letos jsme v rámci nového komunikačního konceptu hledali influencera, který by souzněl s myšlenkou třídění na horách, jezdil na snowboardu a byl vzorem pro mladší věkové skupiny. A přesně takového jsme našli a oslovili ke spolupráci. Tváří letošní kampaně se tak stal nejlepší český skateboarďák Maxim Habanec, který v rámci třech videí z různých lyžařských resortů vyzýval k zapojení do soutěžní výzvy na snowskate a zároveň ke třídění odpadu v areálech. Jen pro představu, Maxe na sociálních médiích aktuálně sleduje dohromady 108 700 fanoušků.

DSC07278 - Influencer jako tvář komunikační kampaně
Natáčení obsahu pro YouTube kanál

A jaké byly výsledky?

Za necelé dva měsíce od spuštění YouTube kanálu Třídíme na sněhu získala videa s výzvou dohromady 149 689 zhlédnutí a celkově u videí sledující strávili 4 717 hodin! Obsah byl tedy pro diváky natolik působivý, že na videa nejen klikli, ale taky je vydrželi sledovat. Informace o třídění odpadu, v primárně sportovních videích, nevyzněla z úst influencera nuceně a měla dopady na chování cílové skupiny. Na základě Maximova vhození plechovky do plastu v horském resortu Dolní Morava se fanoušci sami začali na sociálních sítích zajímat a navzájem poučovat o správném třídění kovů, což je silným ukazatelem úspěchu.

Snímek obrazovky 2022 03 25 v 8.37.13 1 - Influencer jako tvář komunikační kampaně

Lidé totiž většinou věří lidem, ne značkám a firmám. Díky zapojení influencera do komunikace oslovíte specifické publikum, pro které je daná osobnost důvěryhodná. Obsah influencerů uživatele baví, a co víc – věří mu. Influencer marketing je tak účinný nástroj se silným potenciálem úspěšnosti.