Štítek: autor

Dobré vztahy s grafikem začínají u autorského zákona

Základní rovnice dobrých vztahů mezi grafikem a klientem spočívá v kvalitě na jedné straně a spokojenosti na straně druhé. Do rovnice občas vstoupí proměnná, která může dobré vztahy narušit. Nejčastěji to jsou práva k vytvořené grafice. Přitom není nic snazšího, než si licenci předem dohodnout. Jak a jaké jsou k tomu nástroje? To je tématem mého dnešního článku pro MÁM BLOG.


Je cena grafiky stejná jako cena grafika?

Snem každého podnikatele v oboru reklamy a grafiky je dlouhodobě spokojený klient. Cesta ke spokojenosti začíná u profesionálně odvedené služby a končí u adekvátní ceny. Grafik se může vnímat jako umělec, který vytváří hodnotné dílo, zatímco klient může na grafiku pohlížet jako na spotřební zboží. Stanovení cenové rovnováhy mezi grafikem a klientem pak může být kámen úrazu.