Jak a proč začít prodávat na internetu?

Jak a proč začít prodávat na internetu?

Rád bych rozebral několik častých mýtů ohledně e-shopů a prodeje na internetu obecně. Ze zkušeností dobře víme, že ne každý musí rozumět technologiím, přesto může úspěšně podnikat a prodávat v kamenném obchodě. Proč tedy nerozšířit podnikání i na internet? Přečtěte si, co většinu podnikatelů a firem od prodeje na vlastním e-shopu neprávem odrazuje.

Mýtus 1: E-shopů je u nás moc

Českých e-shopů je opravdu velké množství. Aktuální stav je přibližně 41 000. Číslo samotné by možná odradilo, ale meziroční nárůst obratu o 15 % napovídá, že takový přetlak zde není. E-shopy tvoří 11,5 % maloobchodního obratu v Česku a toto číslo stále roste. Ať už máte zavedenou značku nebo uvádíte na trh horkou novinku, on-line trh byste opomenout rozhodně neměli.

Mýtus 2: E-shop je drahá záležitost

Technické řešení velkého e-shopu na míru není jednoduchá záležitost. Budování vlastní prodejní platformy je časově a finančně náročný proces. Naštěstí to nemusíte podstoupit. Na českém trhu totiž najdete několik prověřených e-shopových řešení fungujících formou pronájmu. Tyto platformy pokryjí naprostou většinu požadavků malých a středních prodejců za zlomek ceny e-shopu sestaveného na míru. Získáte tak možnost užívat robustní, neustále se vyvíjející produkt s podporou, připravený na EET, propojený s dalšími službami a platformami. Navíc tato e-shopová řešení vaši zákazníci znají, působí důvěryhodně, jejich používání z pohledu uživatele je unifikované a velmi jednoduché. Cena za e-shop tedy rozhodně není důvodem proč se vyhýbat podnikání na internetu.

Mýtus 3: E-shop je technicky náročný

Sestavit e-shop na zelené louce je bezesporu technicky složité. Jako uživatel pronajatého řešení máte zásadní výhodu, že jediná složitější činnost týkající se vás je první nastavení e-shopu, výběr šablony, případné úpravy na míru a propojení využívaných služeb. Pokud je to pro vás překážkou, rádi vám s tím ochotně pomůžeme a nastavíme vše potřebné pro spuštění. Správa samotného e-shopu pak není administrativně a technicky složitá. Mnoho činností je naopak automatizováno tak, že vám běžná agenda zabere méně času než v kamenném obchodě. A ten můžete soustředit na balení a expedici zakázek.

Mýtus 4: Prodej a reklama na internetu je jen pro velké hráče

Internet je výkladní skříní různých formátů reklam od bannerů velkých značek po inzerci lokálních obchodníků. E-shop bez podpory správně cílenou reklamou je jako zakopaná truhla s pokladem: lidé bez mapy ji mohou najít jedině náhodou. Ale spíše ji nenajdou. Vaše zboží jistě potřebujete prodat, ne ho skrývat, proto potřebujete svůj e-shop inzerovat on-line.

Rozpočet je vždy nastaven dle možností inzerenta a prodávaného sortimentu tak, aby splňoval cíle a reklama generovala zisk. Vhodně cílená reklamní kampaň se správným rozpočtem zajistí přísun nových zákazníků a stane se vaší mapou k pokladu, tedy úspěšnému prodeji.

Hlavní výhoda on-line reklamy je možnost podrobně sledovat prodejní analýzy. Vidíte živě to, co na vaše zákazníky funguje a upravovat nabídku produktů, můžete cílit na specifická publika, geografické oblasti a konkrétní fáze nákupního procesu.

Mýtus 5: Proč podnikat na internetu, když se daří prodejně?

Důvodů, proč začít, je hned několik. Aktuální stav ukázal, že i výborně fungující prodejna může ze dne na den přijít o své zákazníky a prodej se zastaví. Možnost objednávek on-line je nyní nejjednodušší způsob, jak dostat vaše zboží k zákazníkovi. A to v době, kdy to on sám požaduje. Dalším benefitem on-line prodeje je možnost rozšířit oblast prodeje na celou republiku a do zahraničí. Málokdo za vámi pojede nakoupit stovky kilometrů. Ale nákup z pohodlí domova zváží každý s větší pravděpodobností. A hlavně, náklady na fungující e-shop jsou jen zlomkem ceny nájmu a nákladů na zaměstnance, takže expandovat můžete kdykoliv jen s minimálním rizikem.

Autorem článku je David Volný

Svůj sběr zkušeností z oblasti IT začal už na prakticky zaměřené střední škole, pokračoval při studiu informatiky na Ostravské univerzitě a vzhledem k překotnému vývoji technologií asi nikdy neukončí. Web a grafika se z hobby přetavily v možnost, jak nabídnout klientům konkrétní a funkční řešení.

Aktuálně z blogu: