Proč šaty dělají člověka, aneb důležitost designu

Proč šaty dělají člověka, aneb důležitost designu
autor: Simona Andělová publikováno: 09.01.2017

Všimli jste si někdy záplavy módních kritik a fotografií pózujících zpěvaček? Je opravdu vzhled tak důležitý? Slavné osobnosti investují závratné sumy do těch nejlepších modelů. Přidá jim to tak na výjimečnosti, jsou originální a vynikají. A stejně tak i produktu dělá tvář jeho obal.

Nejen trendy naší doby určují směr. Už moudří Voskovec a Werich to svým textem v roce 1934 vyjádřili:

„Je to pravda odvěká, šaty dělaj člověka,
kdo je nemá, ať od lidí pranic nečeká.
Dokavaď jsme nahatí, od hlavy až do paty,
nikdo neví kdo je chudý a kdo je bohatý.“

A stejný princip se nám překlenul i do roku 2017. Na našem trhu je nepřeberné množství produktů a nikdo nechce utrácet své peníze jen tak za ledacos. Právě to je důvod, proč jsou lidé stále více ochotni investovat do exkluzivních věcí, proč se marketingová oddělení ve firmách rozrůstají a touha po odlišnosti je větší a větší. Proto přichází řada na designéry, ze kterých se stávají stále více uznávaní odborníci.

Na množství otazníků, které se točí kolem otázky důležitosti designu, naleznete odpovědi v tomto článku.

Zpříjemněte si Můj blog poslechem celé Werichovy klasiky
https://www.youtube.com/embed/21qVl1EHMpA

První dojem je nejdůležitější

Ve chvíli, kdy se setkáme s něčím novým, je pro vytvoření dojmu nejdůležitějších prvních 5 vteřin. Tento moment jasně určí, zda nás produkt osloví nebo nad ním mávneme rukou a nebudeme tak už mít nikdy důvod se k němu vrátit. Prověřit si toto lze malým testem: Kterou láhev vína si vyberete?

Víno a víno. Které si vyberete?

Jaký je design, který upoutá?

Design by měl být čistý, elegantní a jednoduchý bez zbytečných kudrlinek. Měl by především kopírovat nejnovější trendy a být v pravém slova smyslu moderní. Dnešní doba je přesycená, všeho je nepřeberné množství a vždy máme na výběr. Být moderní tedy znamená nebýt pozadu.

V oblasti designu hovoříme o kombinaci barev, motivů, typů písma, tvarů a efektů, které jsou vždy propojeny s kreativitou a nápaditostí. V případě moderního designu se jedná o vzhled produktu, který následuje aktuální trendy a je svým nápadem vždy o krok napřed. Ať už se jedná o návrat retro stylu ve spojení s moderními prvky, který je v poslední době populární, nebo o čistý a nadčasový design, který upoutá svou nevšedností.

Dobrým příkladem je design vína

Kouzlo retro stylu je propojeno s netradičním tvarem etiket Killibinbin. Je moderní a přitom tradiční. Využitím retro písma, které tak chytře zahrnuje informace o vínu, a vždy jednoho barevného odstínu tak design zachovává příjemný sjednocený dojem.

V pravém slova smyslu designovou a nadčasovou záležitostí jsou tyto láhve. Geometrické tvary jsou propojeny s hrou počátečního písmene odrůdy vína a maximálně tří sladěných barev. Tato vína jsou ukázkou toho, že v jednoduchosti je krása. Navíc je barevné odlišení uživatelsky příjemné a klient vždy ví, po jaké láhvi sáhnout.

Víno a víno. Které si vyberete?

Proč je důležité dbát na design?

Byla jednou jedna firma, která na veletrh vyrazila s vylepšenou verzí svého stávajícího, doposud úspěšného produktu. Firmě se dařilo, svými technologiemi si získali zákazníky a její produkt byl velice žádaný. Proto věnovali čas vývoji vylepšené verze produktu a rozhodli se jej vystavit. Jenže kromě technologií se na produktu nezměnilo nic. Kolemjdoucí návštěvníky produkt tedy ničím novým na první pohled neoslovil. Stačilo mu přitom dát nový kabát a ruku v roce s technologiemi investovat i do designu.

Design je prostředkem, který na přesyceném trhu upozorní právě na váš produkt. Bude tak odlišný od ostatních, zapamatovatelný a přidá mu na hodnotě.

Proč se obrátit na designéra profesionála?

Stejně jako obraz nejlépe namaluje malíř, daně spočítá účetní, tak i designér je člověk, který je specialistou ve svém oboru. Je to zkrátka odborník napříč několika strukturami. Designér vám dodá nadhled a ideu, kterou umí automaticky propojit s technickými možnostmi. Orientuje se v nejnovějších trendech, ve špičkové grafice, škálu pantone zná zpaměti a svět vnímá v několika rozměrech.

Ale samozřejmě se vždy najde někdo, kdo to pro vás udělá levně.

Vždy to někdo udělá levněji

Dobrý design splňuje mnoho funkcí. Pomáhá lépe komunikovat se zákazníky, odlišit od konkurence, vytvořit značku zapamatovatelnou a jedinečnou a pomáhá při prodeji a zviditelnění. A pokud jste si čtení zpříjemnili poslechem pana Wericha až doposud, tak už víte, že přece „podle kabátu se svět měří“.

Simona Andělová

Sima má jednoznačné životní krédo: „slovo nelze, neexistuje.“ A tak nikdy neváhá a pro naše klienty je schopna vypátrat výrobce čehokoliv od Kanady (paraplíčka do drinků) až po Nový Zéland (silikonové hrnky). Díky jejímu pozitivnímu přístupu pak dokážeme všichni překonávat jakékoliv hranice.