Mám blog

V MamiArt neustále sledujeme nové trendy a využíváme je při naši práci. To nejlepší si nenecháváme pro sebe. Pravidelně zde najdete nový článek na aktuální téma ze světa reklamy a marketingu. Sledujte nové trendy společně s námi a udělejte si náskok před konkurencí.

Jak barevný rok nás čeká?

Jak barevný rok nás čeká?

Americká firma Pantone od roku 2000 pravidelně vyhlašuje barvu roku, která se během dvanácti měsíců nápadně i méně nápadně prolíná komerční i uměleckou sférou. V roce 2020 byla barvou roku vyhlášena modrá, konkrétně odstín Classic Blue. Jak se tato volba promítla v trendech? A co lze čekat od letošních barev roku šedé a žluté?


Jak vytvořit web, aby vyhovoval vašim klientům?

Jak vytvořit web, aby vyhovoval vašim klientům?

Odpověď na otázku z nadpisu dnešního blogu je jednoduchá. Web vytvářejte trpělivě, postupně krok za krokem a ideálně ve spolupráci s uživateli. Ti vám totiž ukážou „users experience“, tedy jak chtějí na vašem webu fungovat. Vy pak ve výsledku můžete klienty směřovat k cíli efektivněji a rychleji. A to pro vás bude znamenat jediné. Vyšší pravděpodobnost konverze. Času a peněz navíc litovat rozhodně nebudete.


Eco-friendly reklamní předměty jako trend letošních Vánoc

Eco-friendly reklamní předměty jako trend letošních Vánoc

Chcete v čase Vánoc potěšit klienty nebo zaměstnance a obdarovat je hezkým dárkem? Uvažujete přitom, jak to udělat ekologicky zodpovědně a s ohledem na naši planetu? Připravili jsme pro vás výběr nejoblíbenějších reklamních předmětů, které jsou praktické, šetrné k přírodě a zároveň potěší opravdu každého.


ROI aneb jak se vrátí investice do reklamy

ROI aneb jak se vrátí investice do reklamy

Lámete si hlavu nad tím, zda je pro vás ten či onen způsob marketingu vhodný a zda se vám vyplatí? Bude kampaň vydělávat a kdy tento nástroj využít? Pojďme se tentokrát podívat na to, jak zjistit, jestli se vám investice do reklamní kampaně vrátí.


Vzkaz v láhvi jako netradiční komunikační nástroj

Vzkaz v láhvi jako netradiční komunikační nástroj

Nejlepší nápady přicházejí jako blesk z čistého nebe. Stejné to bylo jeden večer u táborákového ohně. Večer pomalu končil, láhev vína od Petra Bízy byla prázdná. A v tom mi to hlavou problesklo. Předemnou je prázdná láhev, která může předávat poselství a nést příběh. Geniální komunikační nástroj pro naši značku víno-design.cz!


Příběh jediné fotky

Příběh jediné fotky

Záběr zapadajícího Měsíce nad Spišským hradem se zasněženými vrcholky Vysokých Tater jsem nosil v hlavě už nějaký ten rok. Začátkem letošního února došlo na dlouho plánovaný den „D“ a mně se poštěstilo tuto scenérii zachytit. Snímek se rychle šířil, byl sdílen na mnoha stránkách, jako např. Tatry s více než 150 tisíci sledujícími anebo třeba na nejsledovanější polské stránce s tématikou Tater Tatromaniak.pl. Po zveřejnění fotky nenechaly reakce na sebe dlouho čekat. V komentářích a v mých soukromých zprávách se kromě pochvalných reakcí objevilo několik názorů, že fotka je nereálná. Například, že Měsíc je dodatečně do fotky přidán. V následujících řádcích bych vám chtěl popsat, jak vypadala příprava na zachycení tohoto snímku. Jak jsem vše plánoval a jak proběhla samotná realizace. Třeba přesvědčím ty, kteří nevěří, že je něco takového možné zachytit.


Jak a proč začít prodávat na internetu?

Jak a proč začít prodávat na internetu?

Rád bych rozebral několik častých mýtů ohledně e-shopů a prodeje na internetu obecně. Ze zkušeností dobře víme, že ne každý musí rozumět technologiím, přesto může úspěšně podnikat a prodávat v kamenném obchodě. Proč tedy nerozšířit podnikání i na internet? Přečtěte si, co většinu podnikatelů a firem od prodeje na vlastním e-shopu neprávem odrazuje.


Recept na přípravu loga a vizuální identity

Recept na přípravu loga a vizuální identity

Kvalitní produkt vždy lépe prodává kvalitní design, přičemž logo je považováno za základní stavební kámen identifikace jakéhokoliv produktu. Protože si myslím, že je dobré tento fakt nepodcenit, nakouknu v mém dnešním blogu do designerské kuchyně a prozradím několik pravidel a zajímavostí o vizuální identitě.


Není barva na monitoru jako barva na papíře

Není barva na monitoru jako barva na papíře

Už jste někdy řešili, proč vaše grafické dílo vypadá jinak na počítači, než když si jej vezete z tiskárny? Proč jsou barvy na výsledné tiskovině tmavší, bledší a méně svítivé oproti návrhu na monitoru? Dnes bych vám rád řekl něco o rozdílu mezi barevnými prostory RGB a CMYK. V tom je totiž to tajemství.


Trendy Designbloku 2019? Návrat do přírody.

Trendy Designbloku 2019? Návrat do přírody.

Rok co rok se z MamiArt vydáváme na přední českou přehlídku designu a kreativity, abychom načerpali inspiraci pro naši práci. Čím se inspirujeme v naší kreativní branži, abychom byli stále v kurzu? Odpovědi na tuto otázku si přečtete v mém „Mám blogu“ psaném ještě hezky za tepla cestou z Prahy zpátky do Beskyd.


Autoři blogů:

Milan Anděl Milan Anděl Milan Anděl je firemní vizionář a kreativec. Jeho úkolem je přesvědčit tým MamiArt, že jeho nápady budou v praxi fungovat. Jako věčný akademik neustále sleduje nové trendy. V článcích pro MÁM blog se nejčastěji věnuje aktuálnímu dění ve světě marketingu. Kromě toho se rád hrabe v odpadech.
Martin Boháč Martin Boháč Martin Boháč dává nápadům barvu a tvar. Jako správný tatínek dvou dětí vnáší do týmu MamiArt klidnou karmu. Po nocích na monitoru sleduje, jak dělají grafiku a design ti nejlepší na světě. Nad ránem pak o tom píše MÁM blog. Když má volnou ruku, dokáže dokonalý grafický vizuál vyrobit.
David Volný David Volný David Volný se na svět nejraději dívá okem objektivu. A to má své výhody. Jeho vytříbený pohled na svět v poměru 3:2 spojený s technickými znalostmi dokonale doplňuje tým MamiArt a MÁM blog. Občas uvažuje v kódech, ale když jde do tuhého, tak aktivuje levou mozkovou hemisféru.
Jan Chrástek Jan Chrástek Honza Chrástek se pravidelně nabíjí v Beskydech. Právě křivky hor a příroda jsou největší inspirací benjamínka MamiArt. To nejlepší z nich přenáší do grafiky, kreativního designu a fotografie.
Adéla Hrazdílková Adéla Hrazdílková Adéla Hrazdílková je mladá dáma, která grafice a designu zasvětila svůj život. V MamiArt je největší odbornicí na vizuální identitu. Aby také ne, díky svému poctivému přístupu k práci již ve studentských dobách uspěla v nejedné UX soutěži nebo absolvovala odborné zahraniční stáže věnované psychologii loga.
Petr Lukeš Petr Lukeš Petr Lukeš pochází přímo ze srdce Beskyd! Pokud půjdete někdy potemnělými horami a v borůvčí cosi zašustí, nebude to ani medvěd, ani vlk. To Petr čeká na nejlepší záběr s fotoaparátem a objektivem. Jeho vášeň pro fotografování, ale také vytrvalost při práci a při hledání kompozice jsou tím, čím vás potěší v MÁM blogu.
Barbora Mikolášová Barbora Mikolášová