S Google Ads se už jistě setkal každý, kdo aspoň trochu používá internet. Jak ale tento nástroj funguje a jak může být vaší firmě prospěšný? Pojďme se na to společně podívat.
Jak to funguje?
Google Ads představuje efektivní způsob, jak propagovat vaše produkty nebo služby na internetu. Představte si to jako moderní inzerát, který se zobrazí lidem ve chvíli, kdy hledají něco, co vy nabízíte. Například pokud máte květinářství a někdo na Googlu zadá vyhledávací výraz „koupit kytici online”, váš inzerát se při správně nastavené kampani může zobrazit.
Inzerant platí za reklamu v momentě, kdy na ni někdo klikne. Díky tomu je služba vhodná i pro malé a střední firmy s omezeným rozpočtem. Prostřednictvím služby Google Ads lze vytvářet online reklamy a oslovit publikum v momentě, kdy se zajímá o váš produkt. O jejich zobrazení rozhoduje inzerant nejčastěji pomocí klíčových slov. Zdá se vám to jako mnoho informací? Pojďme si je blíže rozebrat.
Typy kampaní
Google Ads nabízí několik typů různých kampaní, kterými můžete cílit na publikum. My si pro začátek přiblížíme tři nejčastější.
- Kampaň ve vyhledávací sítí – jedná se o textovou reklamu nad i pod neplacenými výsledky vyhledávání. Poznáte ji podle štítku „Sponzorováno”. Tato reklama je vhodná, pokud chcete na své stránky přilákat uživatele. Reklama je obvykle spuštěna klíčovým slovem, v našem případě například „koupit květiny online”. Kromě Googlu se reklamy mohou zobrazovat také na dalších vyhledávačích, kterým se říká Partnerské weby.
- Kampaň v obsahové sítí – v tomto případě se může jednat o grafický nebo textový banner, který se zobrazuje napříč internetem. Můžeme si podle klíčových slov nebo třeba tematického zaměření webu vybrat, kde se reklama zobrazí i komu se zobrazí, a to podle zájmů a chování uživatelů nebo demografických údajů.
- Kampaň Nákupy Google – skvělý nástroj pro e-shopy, kdy Google zobrazí reklamy na konkrétní produkty. Zpravidla nabízí e-shopům nejlepší návratnost investic. Reklamy obsahují obrázek, cenu a název inzeranta, ty poté Google zobrazí nejčastěji na základě názvu produktu, popisu a kategorie. Vaše produkty se tak zobrazí přímo v horní části výsledků vyhledávání nebo na kartě Nákupy, což zvýší šanci, že si vás zákazníci všimnou.
Bez cíle by to nešlo
V rámci nastavování Google Ads si můžeme vybrat z několika možností cílení, pojďme se společně podívat na pár z nich.
- Prodej – tento cíl je zaměřen na maximalizaci konverzí, tedy konkrétních akcí uživatelů vedoucích k prodeji, například nákup na webu.
- Návštěvnost na webu – tady se pro změnu zaměřuje kampaň na zvýšení počtu návštěvníků na webu bez nutnosti přímých konverzí. Tento cíl je užitečný například pro budování povědomí o značce.
- Potenciální zákazníci – jak už sám napovídá, zde se jedná především o získávání kontaktů zákazníků a údajů potenciálních zákazníků. Tento typ kampaně často obsahuje prvky, jako jsou formuláře pro sběr údajů nebo telefonní konverze, což usnadňuje pozdější oslovování zákazníků.
- Povědomí a zájem – ideální, pokud chceme zasáhnout široké publikum a zvýšit tak obecné povědomí o značce.
Jaké benefity vám mohou Google Ads přinést?
Díky správně cílené reklamě vás najdou lidé, kteří aktivně hledají to, co nabízíte. Jakmile se reklama nastaví, můžete začít vidět návštěvnost na svých stránkách a zájem o své produkty. Navíc si vy sami zvolíte, kolik peněz chcete do reklamy investovat. A i když lidé hned nenakoupí, budou si pamatovat váš název nebo logo. Taková reklama pomáhá budovat povědomí o vaší značce.
Líbil se vám náš článek a chcete se o Google Ads dozvědět víc? Kontaktujte nás a společně vymyslíme řešení efektivních kampaní pro váš byznys.