Čistý festival jsme pro EKO-KOM vymysleli v roce 2008. Nápad motivovat lidi k udržování čistoty na hudebních festivalech a současně k třídění plastů výměnou použitých kelímků za pivo se stal hitem. Lidé stáli na zapojených festivalech fronty na piva zdarma, celebrity se spontánně fotily s prázdnými kelímky, ze země zmizelo plastové moře, stovky tun odpadu byly recyklovány.

Úspěch nás společně s EKO-KOM v roce 2010 přiměl transformovat projekt v koncepční eko-awareness kampaň využívající vlastní online platformy a trendové nástroje propagace na festivalech včetně vlastní REC.stage. Pro EKO-KOM tak představuje Čistý festival důležitý nástroj komunikace s cílovou skupinou lidí 18-34 let zakládajících domácnost.

Hlavní message je, že správné nakládání s odpady nejen na velkých českých festivalech by mělo být běžnou součástí života. Výsledky kampaně jsou dlouhodobě natolik úspěšné, že jsme ji v roce 2021 přihlásili do nejprestižnější marketingové soutěže Effie. Hned napoprvé byla kampaň ve své kategorii nominována mezi 5 finalistů vedle vítězné IKEA nebo kontroverzní Tečky za koronavirem. Porotu zaujala především vysoká efektivita výsledků ve spojení s kreativním řešením, jehož hlavním hvězdou byl zpěvák Mirai Navrátil. Kampaň s online média budgetem nižším než 100 000 korun oslovovala po dobu 77 dní průměrně 63 000 lidí denně a dosáhla CTR téměř 6 %. V cílové skupině jsme pak oslovili každého sedmého Čecha.