Svět podle AI – umělé inteligence

Svět podle AI – umělé inteligence

Chatboty nejsou pro mnoho z nás žádnou novinkou. Jejich využití se navíc začíná čím dál více rozšiřovat. Díky tomu jsme doslova přímo přítomni revoluci umělé inteligence. Přestože v posledních deseti letech došlo k výraznému technologickému pokroku, stále přetrvává velký rozpor v přístupu k umělé inteligenci mezi veřejností, firmami a technology.

Co je chatbot?

Wikipedie: Chatbot je počítačový program určený k automatizované komunikaci s lidmi. Mezi nejčastěji používané platformy patří Facebook Messenger, Skype a Slack. Využíván bývá zejména v zákaznické podpoře, kde nahrazuje živé operátory. V Česku lze přes chatbota koupit některé produkty a služby.

Nahradí AI lidi? A co na to lidi?

Umělá inteligence zůstává mezi širokou veřejností stále tabu. Existují totiž podvědomé obavy, že by tato nová technologie mohla způsobit ztrátu pracovních míst. Je také nasnadě, že umělá inteligence nebude lidmi jen tak přijata i proto, že bude měnit náš každodenní život.

Díky chatbotům se však umělá inteligence stává lidmi přijatou a lidem přístupnou. Část veřejnosti proto pomalu začíná přehodnocovat své obavy. a to hlavně díky tomu, že chatboty prostě fungují. Lidé uznávají skutečnost, že umělá inteligence se stala součástí jejich života. Přitom mnohdy ani netuší, že umělou inteligenci ve formě Facebooku a Googlu používají ve svých každodenních aktivitách již mnoho let. Ačkoli chatboty poskytují svým uživatelům mnoho výhod, mají lidé stále jen částečné povědomí o tom, co jim může umělá inteligence nabídnout.

Počátky a současnost AI

Na počátku se firmy zabývající vývojem umělé inteligence zaměřovaly pouze na to, aby poskytly podnikům řešení, která by jim pomohla bezproblémově řídit jejich podnikání. Chatbot se snadno stal součástí “personálu“ firem a usnadnil jim jednodušší i složité operace. Nejen, že chatbot mohl komunikovat s pracovním týmem, ale měl přístup k funkcím jádrových systémů. Navíc byl schopen velmi snadno komunikovat s okolním prostředím a plnit tak úkoly, které umožnily uvolnit a rozvíjet lidské zdroje žádaným směrem. Všechna tato opatření zajistila, že podniky snížily náklady a navýšily zisky.

V současné době pracují společnosti zabývající se vývojem umělé inteligence na způsobech zlepšování řešení, to s využitím nejnovějších pokročilých technologií. Některé z těchto technologií zahrnují např. strojní vidění, syntézu řeči, rozpoznávání řeči a přirozenou lingvistiku. Je již zcela běžné, že umělá inteligence například v podobě programu Siri umí naslouchat klientům a reaguje na ně řečí. Takže se při používání smartphone nebo auta nemusíte dotknout ovládacích prvků.

Těšte se!

Je nezvratné, že firmy budou čím dál více využívat výhody, které jim poskytuje umělá inteligence, protože tato budoucí řešení převezmou rutinní práci lidí. Což znamená, že podniky výrazně sníží náklady, zvýší prodeje a zisk.

Zákazníci si budou moci efektivně procházet eshopy, a přitom mluvit se svým “asistentem“, a to samozřejmě standardně 24/7. V budoucnu bude umělá inteligence také spravovat účty, běžné nákupy klientů a mnoho dalších denních záležitostí. Majitelé firem budou nadšeni kvůli jejich schopnostem se bezchybně naučit vše o jejich produktech, navíc budou mít okamžitě k dispozici všechny data z klientských databází, a tak nám nabídnou přesně to, co chceme a mnohdy o tom ani nevíme.

Možná chcete namítnout, že vám bude chybět lidský charakter . . . ale ten si přeci vyberete v Nastavení 😉

Autorem článku je Ivana Štefanková

Ivana Štefanková je denně nabitá pozitivní energií, kterou přenáší nejen do MamiArt, ale také do MÁM blogu. Nekonečné množství energie získává díky své rodině a životnímu stylu, ale také ve své zálibě pro staré věci. Ty jsou pro ni nejen zdrojem inspirace, ale také předmětem, který ráda nově komponuje do moderní doby. Klikněte na její blog a nabijte se také trochu.

Aktuálně z blogu: