Zapište se do paměti dárkovým předmětem

Zapište se do paměti dárkovým předmětem

Konec prázdnin představuje pro spoustu lidí změnu v pracovním režimu. Co si budeme namlouvat, léto a prázdniny jsou synonymem větší pohody, a tak nějak na to hřeší i pracovní morálka. Září to ale mění. Léto je pryč, podzim a konec roku nadosah.

Ke konci roku neodmyslitelně patří firemní dárky obchodním partnerům a blízkým. Někdo se na konec roku připravuje několik měsíců, někdo to nechává na poslední chvíli. Co a jak darovat obchodním partnerům? Kdy to začít řešit? V MamiArt s tím máme mnohaleté zkušenosti. Přečtěte si můj dnešní blog a nechte si napovědět!


Firemní dárek je poděkováním, nikoliv závazkem

Než začnete vybírat, je třeba zdůraznit důležitý fakt. Dárky v obchodním styku by za žádných okolností neměly být vnímány jako cesta k výhodnějším podmínkám smlouvy či novým zakázkám. Firemní dárky a také způsob jejich předání vyjadřují poděkování za spolupráci. Hodnota dárku by měla být přiměřená, aby nevzbudil rozpačitost nebo nepostavil obdarovanou osobu do pozice dlužníka.


Jaký dárkový předmět se zapíše do paměti?


Originální dárek

Vkusnou originalitu ocení každý. Vymyslet nebo najít však zajímavý firemní dárek není úplně jednoduché a obnáší to čas strávený hledáním. Navíc platí, že sto lidí má sto chutí. Zkuste se proto při výběru vžít do osobnosti obdarovaného. A především odhoďte tuctový katalog s reklamními předměty. V případě, že si nevíte rady, inspirujte se u jiných nebo se obraťte na nás, na MamiArt. Nezřídka hledáme zajímavé dodavatele až na druhém konci světa. A tím samozřejmě nemyslím Čínu.


Kvalitní dárek

Stalo se vám, že dostali firemní dárek, který fungoval sotva pět minut? U reklamních předmětů z Číny je to bohužel pravděpodobné. Proto je před výběrem z reklamních katalogů dobré požádat o radu někoho zkušeného. Pořekadlo sice říká: „Darovanému koni na zuby nekoukej“, ale když potřebujete funkční kuličkové pero, jsou vám kůň i jeho zuby k ničemu. Je to k naštvání, darujícímu sice za to hlavu neutrhnete, ale příjemný pocit z dárku vystřídají rozpaky.


Dárek s příběhem

Příběhy hýbou světem. Příběhy dávají obyčejným a všedním věcem nový rozměr. Dobrým příkladem je oblíbená láhev vína. Dodejte obyčejné láhvi příběh. Příběh rodiny Bíza z Čejkovic. Rodiny, která sklízí tu nejlepší révu ze třech vinohradů. Ve starém sklepě cítíte tradici a zkušenosti, v novém vidíte nejnovější technologie a kvalitu. Jedná se o spojení, které oceňují světoví státníci a osobnosti. Propojíte-li víno tradiční vinařské rodiny s vaším originálním designem, stanete se součástí příběhu. A vytvoříte tak firemní dárek, o kterém se bude mluvit. Dárek, který se zapíše do paměti.


Lokální dárek

Svět je zaplaven výrobky z Asie. I ty samozřejmě mají své místo při výběru firemních dárků. Nemusí být levné, umí být originální a potěší. Zkuste však zapátrat ve vašem okolí. Málokoho by zarmoutil reklamní dárek z produkce malého včelařství, čokoládovny, pivovárku nebo umělecké dílny. Obdarovaný pak nebude mít pocit, že je jedním z miliónů a bude se cítit výjimečně.


Dárek, který si neodnesete

Reklamní dárek nemusí mít hmotný charakter. Například poukaz na adrenalinový zážitek rozhodně zanechá nesmazatelnou stopu. Zážitkem na dlouhou dobu může být setkání u degustačního menu ve výborné restauraci. V MamiArt doslova zbožňujeme víkendy na opuštěných chatách v Beskydech. Kreativitě se meze nekladou!


Jak si ušetřit nervy? Vybírejte firemní dárky dříve než později.

Ať jste se rozhodli pro jakýkoli reklamní dárek, neotálejte s jeho pořízením. Nefunguje to jako v osobním životě. Partnerovi nebo partnerce můžete koupit dárkovou kazetu s kosmetikou ještě den před Vánocemi, hůře jich 23. prosince seženete padesát nebo pět set stejných. A kdyby náhodou, tak většina vašich obchodních partnerů má den před svátky docela jiné starosti než s vámi trávit čas. Doporučení tedy zní. Řešte firemní dárky s předstihem. A to dostatečně velkým předstihem, nejlépe od září.


Nedostatek dárkových předmětů

Počítejte s tím, že nad nákupem dárků přemýšlí spousta firem již od září. Ve firmách se navíc obvykle objednává větší než malé množství. Přestože je většina dodavatelů dárkových předmětů na poptávky na konci roku dobře zásobena, ověřte si včas dostupné množství a kapacitu dodavatele. V listopadu může být pozdě a reklamní dárek, který management vaší firmy schvaloval několik dní už nebude k mání.


Prodloužené termíny dodání dárků

Odkládali jste výběr firemních dárků na poslední chvíli? Pokud máte to štěstí a požadované zboží je dostupné, neváhejte s řešením jeho označení či potiskem logem firmy nebo jiným designem. Vše má omezenou kapacitu a na konci roku to platí dvojnásobně. Především tiskárny jsou v listopadu a prosinci doslova zahlceny, a tak se může stát, že vám oznámí termín dokončení v lednu.

Autorem článku je Martin Boháč

Své první marketingové zkušenosti získával v oblasti cestovního ruchu. Na starosti měl obecnou elektronickou a printovou propagaci destinace Beskydy. Posléze se specializoval na vizuální stránku propagace. Výsledky jeho práce jste tak mohli shlédnout nejen po celých Beskydech, ale také za hranicemi regionu a země. Zaměstnanecký poměr vyměnil za svobodný, ale o to těžší život freelancera. Specializoval se na grafické práce, svým klientům byl schopen poskytnout téměř kompletní reklamní fullservis. V MamiArt vám již šest let nabízí své tvůrčí schopnosti a zároveň dohlíží na kvalitu všech vizuálních výstupů společnosti.

Aktuálně z blogu: